close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם מומלץ לקנות רכב שהורד מהכביש או הופנה לגריטה?

מערכת שורשה חשוון, תשפב11/10/2021

המחיר האטרקטיבי עשוי לפתות אתכם לרכוש רכב שעבר זמנו. אתם נתקלים במודעה ברשת ברכב ישן ותוהים לעצמכם אם שווה לקחת את הסיכון. חשבו שנית

תגיות:
רכב ישן אפילו טרם הורד מהכביש עשוי להיות זול אבל לעלות לכם ביוקר. לשהות זמן ממושך במוסך בתיקונים יקרים ביותר ואפילו לסכן חיים, שלא לדבר על הזיהום שהוא מפיץ ותוחלת חייו הקצרה. רכב שהורד מהכביש בין אם הוא ישן מדי או בעקבות תאונה הוא רכב שאם אין לכם את היכולת והאישורים לפרק ממנו חלקים ולהשתמש בו למטרות אחרות לא יכול לשרת אתכם.

לא קונים רכבים מזהמים
חשוב מאוד לברר על כל רכב ישן שעומד למכירה מה גילו, אילו תאונות הוא עבר, מה מצבו גם מבחינת תחזוקה והאם הוא הורד מהכביש מסיבה כלשהי ולאחר תיקון עלה חזרה לכביש, כי יתכן מאוד
שההישארות שלו בכביש קצרה למדי.
כיום ישנה מודעות גבוהה לרכבים שלא צריכים להיות שם בחוץ כי כמו מוצרים רבים יש להם תוקף וברגע שהתוקף פג בין אם מדובר ברכב ישן מדי או רכב שפשוט עבר תאונה שגרמה לקיצור משמעותי בחייו, רכבים אלה עשויים להוות מטרד ואף להוות סכנה ממשית.
תחקיר קצר אצל המוכר או אצל המגרש יעלה בידיכם את המידע הנחוץ כשאפשר גם לקחת את הרכב לנסיעת מבחן או להעביר אותו הערכת שווי על מנת להבין טוב יותר ולעומק את ההיסטוריה האישית שלו. בסופו של דבר, רכב שהיה צריך לרדת מהכביש גם אם תוקן עשוי להיות עסקה לא מוצלחת וכזאת שתתחרטו עליה על אף תג המחיר הנמוך.

האם שווה לכם למכור למישהו רכב ישן?
סיטואציה דומה היא אצל מוכרי רכבים ישנים המתלבטים אם להעמיד את הרכב הישן או המקרטע שלהם למכירה. חשוב לקחת בחשבון את המכירה הבעייתית והמאתגרת וכן את העברתו של רכב שמומלץ שלא יצאו אתו לכביש. הפתרון הטוב ביותר לרכבים ישנים או לרכבים שמצבם בעייתי היא למכור ולשווק אותם לצרכי גריטה – תהליך פירוק מקצועי המבוצע בידי מכונאים מיומנים שבמסגרתו מחלצים מהרכב את חלקי החילוף החיוניים ומעבירים אותם לרכבים שזקוקים להם ומצבם מאפשר את המשך קיומם ונסיעתם. יתר החומרים מהרכב שאינם מותקנים ברכבים חלופיים עובר לצרכי מחזור בתעשייה. תהליך הפירוק הוא ידידותי יותר לסביבה, כי הוא מונע את יציאתם של רכבים מזהמים שפולטים גזים רעילים ופוגעים באוזון ובסופו של דבר בחיים על פני כדור הארץ. כמו כן, הוא חוסך את תהליך הייצור של חלקי חילוף שייצורם אף הוא פוגע במרקם העדין של כדור הארץ ובריאות האדם ובעלי החיים וחוסך את הייצור הבעייתי וגם כסף רב.

העברת הרכב לגריטה משתלם לשני הצדדים
אומנם לא קיים מחירון ידוע מראש של מכירת הרכב לפירוק או לגריטה, אבל אפשר בהחלט לפנות בצורה יזומה למגרש שמבצע את העבודה ולבחון כמה כסף תקבלו בעד הרכב שלכם במידה ויישלח לפירוק. לרוב המחיר הוא שקלול של סוג הרכב, דגם, מותג, שנת ייצור, תחזוקה שוטפת, היסטוריית חייו והביקוש לחלקים.

במרבית המקרים אפשר לקבל תשלום הוגן באמצעות כרטיס אשראי, העברה בנקאית, צ'ק או תשלום במזומן וכך להיפרד מהרכב בכבוד ולדעת שלא ימכרו אותו כמו "חתול בשק" אלא ייקחו ממנו רק את החלקים הטובים והמבוקשים לרכבים שיכולים לצאת בבטחה לכביש.

בסופו של דבר מי שיכול בהחלט להפיק תועלת מקניית רכבים שהורדו מהכביש או הופנו לגריטה הוא הצד שרוכש את הרכבים הללו בעל מגרש וצוות מכונאים, שיכולים באמת לעשות שימוש יעיל ומקצועי בחלקי החילוף וברכבים הישנים או הלא תקינים לטובת תיקונם של רכבים אחרים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה